Utanför bubblan...

publicerat i Allmänt, Livet som pågår...;
 
 
Hej igen! Jag ber om ursäkt till er som fortsatt kika in här trots fantastiskt dålig uppdatering. Efter det negativa beskedet om att vårt tredje IVF-försök inte lyckats var jag bara tvungen att få kliva ut ur IVF-bubblan och leva det "vanliga livet" en stund. Kan ni också känna så ibland? Att man går in och ur en bubbla?
 
Jag jobbar inom skolan och har passat på att ta ledigt slutet av denna vecka då eleverna ändå inte är på plats. Jag sitter därför nu ensam hemma i soffan (hör inte till vanligheten) och funderar på hur jag ska avnjuta denna dag. Det får nog bli en promenad i snön (!!!) som äntligen kommit, många koppar te och kanske ett bad! Ser också fram emot att hinna sortera mina tankar och känslor - jag behöver oftast komma ner i varv för att kunna göra det.
 
Förstår att ni är några som funderar hur vi går vidare med vår IVF-resa också. Just nu kan jag bara säga att vi tagit ett litet uppehåll. Jag var helt inställd på att starta nästa försök inom ett par veckor men min kloka man propsade på återhämtning. Så så får det bli. Vi kommer att göra nästa försök efter årsskiftet och fokuserar nu på återhämtning, att hitta en hållbar livsstil och njuta av den underbara tid som väntar i december.
 

Taggar: IVF, erfarenheter, mellan IVF-behandlingar;

Kommentera inlägget här :