Ruvardag 12?

publicerat i IVF, Vår resa...;
 

 
Igår fick jag en förblödning, precis som vanligt 1-2 dagar innan beräknad mens (imorgon). Så idag är vi lite uppgivna och inställda på att det blir ytterligare en behandling (nr 4). Vi tänker oss i så fall starta så snart som möjligt men det kommer ju ändå dröja till november, då det krävs en "vanlig" menscykel mellan försöken.  
 
Hur har det sett ut för er andra som gjort flera försök? Har man ändrat mycket kring medicinering? Vi har haft Menopur och Orgalutran alla våra försök men man har ändrat dosen. Några som har erfarenheter av t.ex. kortison för att sänka immunförsvaret? Eller små doser acetylsalicylsyra (aspirin) för att öka blodflödet till livmodern? Jag har läst och hört att vissa får detta som komplement men tycker att det verkar som att åsikterna går isär om huruvida det är bra eller ej?
 
Kram på alla ni fina som kikar in här. Har senaste veckan mest försökt få tiden att gå, därav lite glest mellan inläggen...
 

Taggar: IVF, IVF, IVF-behandling, barnlöshet, ofrivillig barnlöshet, IVF-behandling, hopp och förtvivlan, ruvning;

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Saga:

håller mina timmar för att det ändå fortfarande blir ett plus!
Vi ändrade inget alls från försök 1 till 2 vilket jag kan störa mig väldigt på , liksom varför skulle det kunna bli bra andra gången man gör exakt samma sak men jag vet ju att allt inte är logiskt i det här och jag hoppas läkarna vet bättre än vad jag själv gör. Nu ska jag dock tvinga dem ändra något litet till försök 3 så att jag ska våga tro på det själv!
Vi kör både menopur och Puregon så de maxar på mig som jag förstår det (och har ändå bara fått ut 5 ägg som mest).
Stor kram

2:a kommentar, skriven , av Saga:

håller mina timmar för att det ändå fortfarande blir ett plus!
Vi ändrade inget alls från försök 1 till 2 vilket jag kan störa mig väldigt på , liksom varför skulle det kunna bli bra andra gången man gör exakt samma sak men jag vet ju att allt inte är logiskt i det här och jag hoppas läkarna vet bättre än vad jag själv gör. Nu ska jag dock tvinga dem ändra något litet till försök 3 så att jag ska våga tro på det själv!
Vi kör både menopur och Puregon så de maxar på mig som jag förstår det (och har ändå bara fått ut 5 ägg som mest).
Stor kram

Svar: Tack Saga! Ok, ingen ändring gällande dosen heller? Jag har haft mellan 135-225ml Menopur. De har höjt flera gånger på grund av att de tyckte vi fått för få äggblåsor. Ja man måste väl våga lita på läkarna, även om det är svårt att släppa kontrollen! 😊
Johanna

Kommentera inlägget här :