Ett litet embryo tillbaka...

publicerat i IVF;
 
 
 
 
Igår var det dags för ett nytt besök på kliniken för att återföra ett embryo. När vi kom dit fick vi veta att endast två embryon fanns kvar varav bara ett såg bra ut. Detta fick vi tillbaka och det andra odlas vidare för att eventuellt frysas. Det vi fick tillbaka hade 5 celler igår (ÄP i måndags) och en del fragmentering (2) på ena kanten.
 
Vi hade såklart hoppats att några av de ägg som inte inseminerats skulle ha klarat sig eller åtminstone att några fler embryon skulle utvecklat bra, men tyvärr inte denna gång heller. Så nu håller vi tummarna för att denna lilla prick klarar sig hela vägen och om inte så får vi se om de tänker nytt på något sätt när det gäller fortsatt behandling.
 
Idag har jag lite ont i magen och känner mig fortfarande mör, men jag försöker hålla modet uppe och tänka att detta skulle kunna gå vägen. I början av oktober är det testdags.
 
 

Taggar: Embryo, IVF, IVF-behandling, hopp och förtvivlan;

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Cicci:

Stort lycka till!! ❤

Svar: Tack snälla! <3
Johanna

2:a kommentar, skriven , av Sonia:

Lycka till! Själv är det 4e gången för mig och är i ruvardag 7.

3:e kommentar, skriven , av Sonia:

Lycka till! Själv är det 4e gången för mig och är i ruvardag 7.

Svar: Åh spännande, stort lycka till själv!!! Har ni gjort några stora förändringar mellan de 4 gångerna?
Johanna

Kommentera inlägget här :