Andas! (Ruvardag 3)

publicerat i Livet som pågår...;
 
 
 
Har upplevt att jag mått bättre under behandling 3 än de tidigare. Dessutom fick vi ju rätt många äggblåsor denna gång, så jag hoppades väl att det skulle flyta på i den takten hela vägen. Så det kom nog som en liten (psykisk) chock att jag ju faktiskt skulle gå igenom ÄP (värk) och att resultatet ändå blev ganska få och inte så tipp toppbra embryon. Så det blev en rejäl dipp i humör och mående. De sista 2-3 dagarna har jag dock stannat hemma från jobbet (vilket jag ALDRIG gör annars) och bara försökt landa i detta. Jag har tittat på serier, försökt ta långsamma promenader i det vackra vädret och lyssnat på poddar ute på altanen - så skönt! Så nu mår jag faktiskt rätt bra.
 
Livet måste ju pågå vid sidan om allt detta. Samtidigt tror jag vi alltför ofta glömmer vad våra kroppar går igenom och vilken känslomässig berg- och dalbana som pågår hela tiden. Så tid för sig själv där tankar och känslor bara får komma, frisk luft och lagom fysisk aktivitet ska nog inte underskattas. Det kanske inte ökar chanserna för graviditet nämnvärt, men vi ska ju hålla också! Idag ska jag prova lite lätt yoga.
 
Vad har ni för knep för att ta hand om er själva (fysiskt och psykiskt) under behandlingar, ruvning och väntan där emellan?
 
 

Taggar: IVF-behandling, erfarenheter, hopp och förtvivlan, ruvning;

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Saga:

Åh vad jag tror att du tänker helt rätt! Vi måste verkligen ta hand om våra kroppar så att de håller. Jag har precis avslutat försök 2 och ska satsa på att ta hand om min kropp nu inför försök nr 3.
Önskar dig all lycka till!

Svar: Hej Saga och tack för din kommentar! Ja just nu känns det som att man kört både kropp och själ i en torktumlare ett par veckor, så nog behövs det återhämtning. Jag ska bara försöka komma ihåg det nu när man börjar vara inne i arbetet igen :)
Johanna

2:a kommentar, skriven , av Linnea:

Åh! Jag förstår mycket av det du beskriver! Jag har precis hämtat ut sprutor o ska börja med dem nästa mens. Vi har försökt i 1,5 år med ägglossningstest och många gånger har jag kännt att vi nästan kört förhållandet i botten. Jag hoppas du får ruva vidare flera månader! Styrkekramar!

Svar: Hej Linnea och tack för din kommentar! Skönt att höra att det inte bara är vi som känner oss lite slutkörda... Det verkar tyvärr inte gått vägen för oss denna gång (blödning igår) men vi kör försök 4 så snart som möjligt tänker vi. Kram kram
Johanna

3:e kommentar, skriven , av Linnea:

D

Kommentera inlägget här :